Presserom

Pressemeldinger Se alle 9 treff

Over 50 nye millioner til landstrøm

Pressemeldinger   •   jun 28, 2018 10:00 CEST

Stadig flere steder langs kysten kan skip ved kai motta strøm fra land. Nå gir Enova støtte til 11 nye landstrømprosjekter i havner fra Arendal i sør til Tromsø i nord. Selskapet utlyser samtidig en ny runde med støtte, men varsler også at dagens støtteordning nå skal evalueres.

20 landstrømprosjekter får Enova-støtte

Pressemeldinger   •   jun 27, 2017 11:00 CEST

Enova deler ut 118 nye landstrøm-millioner. Stavanger, Ålesund, Bodø og Tromsø er bare noen av havnebyene hvor flere skip nå vil kunne forsynes med strøm fra land.

Verdensnyhet døpt på Frøya

Pressemeldinger   •   feb 08, 2017 12:15 CET

Verdens første elektriske arbeidsbåt til bruk i oppdrettsanlegg er sjøsatt. Salmar Farmings batterihybrid ELfrida ble døpt ved Rabben Brygge på Frøya i dag. Se video av dåpsbarnet.

Presseinvitasjon: Enovakonferansen 2017 – Den nye økonomien

Pressemeldinger   •   jan 20, 2017 08:24 CET

31. januar og 1. februar arrangeres Enovakonferansen i Trondheim for sjette gang. Konferansen samler over 700 deltakere fra norsk næringsliv og offentlig sektor, og har etablert seg som den viktigste møteplassen for alle som ser forretningsmulighetene i det grønne skiftet. Dette er også stedet å være for journalister opptatt av næringsliv, energi, klima og ny teknologi.

Nyheter Se alle 6 treff

Rørosmeieriet sparer energi med ny teknologi

Nyheter   •   des 01, 2017 08:54 CET

Det økologiske meieriet på Røros tenker nytt i gjenvinning av energi. Nå har de som første norske meieri investert i ny CO2-varmepumpeteknologi for å utnytte varmen fra lufta utenfor meieriet.

Kortreist biogass til midtnorske busser

Nyheter   •   mai 05, 2017 10:16 CEST

Gjennom datterselskapet Ecogas skal Ecopro i Verdal nå investere 54 millioner kroner for å levere biogass tilsvarende halvparten av det gassbussene i Trondheim forbruker. Enova bidrar med 17 millioner.

Trondheim får Europas mest miljøvennlige terminal

Nyheter   •   jan 31, 2017 12:00 CET

Trondheim får Europas mest moderne og miljøvennlige post- og logistikksenter når Posten åpner den nye terminalen i Trondheim i løpet av våren. Enova har bidratt med 14,2 millioner kroner til å realisere innovative miljøløsninger.

– Først i Norge med elbuss i stor skala

Nyheter   •   nov 25, 2016 13:13 CET

Fra august 2019 vil det gå rundt 40 elektriske busser i Trondheim. Enova bidrar med over 15 millioner kroner til storsatsingen.

Eventer 2 treff

Dialogmøte med kraftbransjen i Midt-Norge

Eventer   •   feb 25, 2015 11:01 CET

Enova inviterer kraftbransjen i Trøndelag til dialogmøte i Trondheim for å diskutere fremtidens strømmålere. Enova ønsker å få bransjen og teknologileverandører med på laget for å utnytte smarte målere bedre, gjennom å ta i bruk løsninger som motiverer til strømsparing. Statsforetaket lokker med midler til de beste prosjektene. Mer informasjon og påmelding: http://www.enova.no/ams

06-03-2015, 10:00 - 12:00 CET

Enova, Professor Brochs gt. 2, Trondheim

Enovakonferansen 2015 - Det grønne gullet

Eventer   •   nov 24, 2014 09:14 CET

"Energi for et bedre klima" Vekst og velstand kan ikke tuftes på bruk av energi som gir store klimagassutslipp. Det grønne gullet 2015 er den viktigste møteplassen for alle som er opptatt av sentrale energispørsmål og gode klimaløsninger for sin bransje. Enovakonferansen er for og med aktørene som endrer energimarkedene. Til å dele sine erfaringer har vi invitert noen av de som går i front.

27-01-2015 - 28-01-2015

Clarion Hotel & Congress Trondheim (Brattøra)

Bilder Se alle 24 treff

Ecopro i Verdal