Presserom

Pressemeldinger 3 treff

Over 50 nye millioner til landstrøm

Pressemeldinger   •   jun 28, 2018 10:00 CEST

Stadig flere steder langs kysten kan skip ved kai motta strøm fra land. Nå gir Enova støtte til 11 nye landstrømprosjekter i havner fra Arendal i sør til Tromsø i nord. Selskapet utlyser samtidig en ny runde med støtte, men varsler også at dagens støtteordning nå skal evalueres.

Norske Skog investerer i biogass-anlegg

Pressemeldinger   •   jul 16, 2015 10:17 CEST

Norske Skog planlegger å bygge biogassanlegg ved sine fabrikker for å utnytte bioavfall fra papirproduksjonen til fornybar energi. Norske Skog Saugbrugs vil investere 150 millioner kroner i bygging av et biogassanlegg i tilknytning til sitt renseanlegg. Biogassanlegg vil bidra til brutto driftsresultatet i 2016 og være i full drift i 2017.

Enova investerer i stort Borregaard-prosjekt

Pressemeldinger   •   aug 25, 2014 13:47 CEST

Enova bevilger inntil 45 millioner kroner til et stort energieffektiviseringsprosjekt ved Borregaards bioraffineri i Sarpsborg. I tillegg til store energibesparelser skal tiltakene gi reduserte CO2-utslipp.

Nyheter 4 treff

Trekløver gjør asfalten grønnere

Nyheter   •   sep 26, 2016 08:52 CEST

Veidekkes asfaltfabrikker i Moss og på Stange reduserer CO2-utslippene med 90 prosent ved hjelp av miljøvennlig oppvarming. Enova støtter leverandøren Bio Energy med over 14 millioner kroner.

Bygger Norges største solcelleanlegg

Nyheter   •   mai 04, 2016 14:41 CEST

Unil har besluttet å montere solceller på lageret i Våler. I løpet av 2016 skal anlegget stå ferdig og dekke 25 prosent av byggets energibehov.

Christian fikk 10.000 miljø-kroner til sin nye bolig

Nyheter   •   feb 03, 2016 08:00 CET

Enova frykter at mange eiere av helt nye boliger ikke er klar over at det er mulig å få penger tilbake for energitiltak. Nylig fikk Christian Fladseth i Solihagen i Moss 10.000 kroner inn på konto, takket være god dialog mellom Enova og Trysilhus.

6 kjappe med energismarte boligeiere: Bilberg lader bil med sol

Nyheter   •   jun 26, 2015 11:00 CEST

Enova presenterer boligeiere som har gjennomført smarte energitiltak . De kommer med gode tips og råd slik at også du kan bli inspirert til å tenke energismart. Lærer og klimaentusiast, Ketil Bilberg (58) har nylig installert 18 solcellepaneler på boligen sin i Askim i Østfold.

Eventer 1 treff

Dialogmøte med kraftbransjen på Østlandet

Eventer   •   feb 25, 2015 08:56 CET

Enova kommer til Oslo for å diskutere fremtidens strømmålere med kraftbransjen i regionen. Enova ønsker å få bransjen og teknologileverandører med på laget for å utnytte smarte målere bedre, gjennom å ta i bruk løsninger som motiverer til strømsparing. Statsforetaket lokker med midler til de beste prosjektene. Mer informasjon og påmelding: http://www.enova.no/ams

04-03-2015, 11:00 - 13:00 CET

NVE, Middelthuns gate 29

Bilder Se alle 12 treff

Asfaltlegging

Fotograf/kilde Veidekke

1.92 MB • 1500 x 1126 px

Moss asfaltverk

Fotograf/kilde Veidekke

3.12 MB • 3861 x 2574 px

Unil

Unil skal legge solceller på taket på lagerbygningen på Våler

Fotograf/kilde Norgesgruppe

2.77 MB • 3840 x 2160 px

Barnwell, Fjeld og Fladseth

At det er mulig å få Enova-tilskudd også til helt nye boliger, er ukjent for mange. Christian Fladseth i Moss(t.h.) ble oppmerksom på mul...

Fotograf/kilde Torbjørn Tandberg

1.39 MB • 4699 x 3128 px

Videoer 1 treff

Knut på Hvaler lar solen varme opp boligen

Knut på Hvaler lar solen ...

Da Knut og Gunn ble pensjonister flyttet de ut til sauehold og skogdrift på Hvaler. I samme slengen gjorde de om det gamle småbruket til ...

854 x 480 px

Dokumenter 1 treff

150716 PM Biogas Norske Skog Saugbrugs ENG

Dokumenter   •   17-07-2015 10:54 CEST

Norske Skog plans to build biogas facilities at its mills, utilizing bio-waste from the paper production to renewable energy. Norske Skog Saugbrugs will invest NOK 150 million in construction of a biogas facility in connection to its effluent plant. The biogas facility will contribute to gross operating earnings in 2016 and be at full run-rate contribution in 2017.